Ervaring
De hallux valgus correctie van mevr. H. M.

De hallux valgus correctie van mevr. H. M.

"Dat ze altijd voor je klaar staan, dat vind ik heel belangrijk."

Mevr. H. M.: “Ik heb al twintig jaar last een knobbel op mijn voet (hallux valgus). In het begin was die piepklein en ik heb er eigenlijk nooit last van gehad. Maar de knobbel begon door de jaren heen te groeien. Op een gegeven moment kon ik nauwelijks nog schoenen aan, de bult werd pijnlijk, beurs en rood. Er moest dus iets gebeuren.
Ik ben iemand die alles onderzoekt, dus heb ik de websites van verschillende kliniek doorgespit en de ervaringsverhalen gelezen. Uiteindelijk koos ik voor Xpert Clinics Orthopedie. Ik kon recente beoordelingen vinden en de kliniek zit in Amsterdam Zuidoost, dus voor mij lekker dichtbij.”

Standscorrectie grote teen
“Vooraf moest ik een heleboel vragenlijsten invullen. Toen ik bij dokter Haverkamp binnenkwam, zei hij meteen: ik zie het al. Ik had mijn laarzen nog aan, maar hij zag de knobbel er dwars doorheen. We hebben even gesproken, hij had alle informatie al doorgenomen. Er is een foto gemaakt, hij heeft nog even gekeken en zei: dit gaan we doen. Hij zou een pin in mijn voet zetten, daar schrok ik van. Ik had namelijk aangegeven dat ik absoluut geen pin in mijn voet wilde. Maar hij zei: anders krijgen we het niet recht. Ik ben naar huis gegaan met het gevoel dat ik nog wat had willen vragen en raakte een beetje in paniek over die pin. Ik heb toen gelijk gebeld naar de kliniek. De verpleegkundige hoorde de paniek in mijn stem en heeft me direct gerustgesteld. Na een paar uurtjes belde de dokter me zelf terug. Ik vond het echt fijn dat hij daarvoor de tijd genomen heeft. Uiteindelijk is er inderdaad een klein pinnetje in mijn voet gezet, dat hoeft er ook niet meer uit.”

Vriendelijk en geruststellend
“Ik had de pech dat ik een nabloeding kreeg na de operatie. Ik kon gelijk komen en iedereen die me daar heeft behandeld was heel vriendelijk en geruststellend. Physician assistant Quirien Welmer, een hele leuke vrouwelijke arts-assistent, heeft het schoongemaakt en opnieuw verbonden. Dat ging goed. Maar later kreeg ik er een infectie bij. Ik zag dat mijn voet er niet goed uitzag, heb geluisterd naar mijn gevoel en gelijk gebeld. Wat zo fijn is: de mensen die je aan de telefoon krijgt gaan meteen informatie voor je opvragen en je wordt ook echt teruggebeld als ze dat beloven. Ik mocht de volgende dag al komen, fantastisch vond ik dat. Toen heb ik antibiotica gehad en daarmee was de infectie gauw over.”

Geen spijt
“De operatie is nu vier maanden geleden. Naar het werk draag ik nu nog elastische schoenen, want gewone schoenen drukken nog te veel op de plek die geopereerd is. Van buiten ziet het er goed uit, maar van binnen is er van alles gebeurd. Ik kan normaal lopen, maar af en toe hink ik een beetje. Het is nog wat gevoelig en mijn voet heeft nog niet helemaal de normale vorm. Elke week zie ik dat het beter en beter gaat, maat ik wil mezelf niet forceren. Mijn gewone schoenen moeten dus nog even wachten. Ik ben er met deze operatie zeker op vooruit gegaan, ik heb zoveel last van die knobbel gehad. Ondanks de pech van een infectie en nabloeding heb ik geen spijt dat ik het heb gedaan.”

Klantvriendelijk en empathisch
“Ik kan Xpert Clinics echt aanbevelen. Als je binnenkomt heb je helemaal geen ‘ziekenhuis-gevoel’, dat vond ik fijn. Er zijn leuke zitjes, je krijgt een kopje thee. Mijn bloeddruk schommelt en is vaak een beetje hoog, maar toen ik op de dag van de operatie op bed ging liggen keek de zuster op de monitor en zei: mevrouw, u hebt een bloeddruk als van een baby. Dat geeft wel aan wat voor rust de omgeving me gaf. 
De anesthesist kwam nog even een babbeltje maken, na de operatie komen ze bij je kijken, je krijgt een boterhammetje: het zijn kleine dingen, maar ze doen ertoe.

Bij de laatste controle zag alles er goed uit. Er is alweer botgroei, nu moet alles weer aan elkaar groeien. Ieder mens is anders; ik merk dat het beter wordt maar het heeft tijd nodig. Het is fijn dat je om de zoveel maanden een vragenlijst krijg toegestuurd over je herstel. Als er tussendoor iets is, mag ik altijd bellen. Dat ze altijd voor je klaar staan, heel klantvriendelijk en empathisch ook, dat vind ik heel belangrijk. Ik ben blij dat ik deze keuze gemaakt heb.”

Maak een afspraak
Veelgestelde vragenStel uw vraag