5 veelgestelde vragen over onze operaties
Binnenkort ondergaat u een operatie en dat kan best wel spannend zijn. Uiteraard wilt u er alles aan doen om zo goed mogelijk voorbereid te zijn. Daarnaast zult u vast nog een aantal vragen hebben. Over de voorbereiding, over de ingreep zelf, en over het herstel. Wij geven u daarom graag vast antwoord op veelgestelde vragen rondom onze operaties. Uiteraard kunt u ons informatiecentrum ook altijd bellen voor uw overige vragen.
1. Wat is de wachttijd voor een operatie?
Bij Xpert Clinics Orthopedie hebben we geen lange wachttijden, u wordt altijd snel geholpen. Vaak kunt u zelfs al dezelfde maand terecht voor een operatie. Uiteraard gaat dit in overleg met u en kunt u zelf aangeven wat voor u handig is. Een overzicht van onze actuele wachttijden vindt u hier.
2. Waar moet ik heen voor extra onderzoeken?
Een aantal onderzoeken kunnen we direct op de kliniek uitvoeren. Maar voor het maken van voor een operatie geschikte röntgenfoto’s of het doen van metingen verwijzen wij u naar het MRI-centrum. Ook als er een MRI-scan of CT-scan gemaakt moet worden, kunt u daar terecht. U hoeft hiervoor geen aparte afspraak te maken, want deze afspraken vallen op dezelfde dag. De uitslag krijgt u bij uw volgende bezoek aan onze kliniek of telefonisch via uw specialist.
3. Hoe kan ik me voorbereiden op de operatie?
Het is verstandig om alvast de juiste hulpmiddelen in huis te halen voor na de operatie, zoals krukken. Ook uw lichaam kunt u voorbereiden op de operatie, door (tijdelijk) te stoppen met roken. Daarnaast is het belangrijk om te blijven bewegen. Hiermee traint u uw spieren en conditie, waardoor u het herstel na de operatie als minder zwaar ervaart. Dit kunt u eventueel al doen samen met een fysiotherapeut. In dit blog vertellen we u meer over de optimale voorbereiding op uw operatie
4. Hoe vind ik een goede fysiotherapeut voor mijn herstel?
Wij werken nauw samen met verschillende fysiopraktijken en verwijzen u daar graag naar door. Heeft u zelf al een fysiotherapeut of wilt u liever naar een andere praktijk bij u in de buurt? Dat is uiteraard ook geen probleem.
5. Wordt mijn huisarts goed op de hoogte gehouden?
Nadat het eerste consult heeft plaatsgevonden, stuurt uw behandelend arts altijd een verslag hiervan naar uw huisarts. Op het moment dat de behandeling afgerond is en u niet meer terug hoeft te komen bij ons, stuurt uw behandelend arts opnieuw zijn bevindingen naar uw huisarts. Bij sommige langdurige trajecten wordt er tussentijds ook nog verslag gedaan.
U kunt daarnaast te allen tijde inloggen op uw persoonlijke digitale omgeving ‘Mijn Xpert Zorgpad’. Hier vindt u alles over de diagnose, uw behandeling en de herstelperiode. Ook vindt u er de antwoorden op veelgestelde vragen en adviezen voor leefregels.